Forum miłośników ciągników własnej produkcji

SAMy, łunochody, ESioki i inne konstrukcje własne

Wyszukiwanie zaawansowane
Teraz jest 21 gru 2014, o 10:27

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Rejestracja przyczepki Sam
PostNapisane: 14 lis 2011, o 22:37 
Offline

Dołączył(a): 6 cze 2010, o 22:28
Posty: 657
W innym temacie kolecha mnichu chwalił się dakim oto dokonaniem :D mogłbyś tutaj napisać krok po kroku ile to mniejwiecej kosztowało? i co i gdzie bylo trzeba zaltwić. Ponieważ mam przyczepke samochodowa dostalem ją tzn uratowałem od złomu ale niema do niej dokumentów jest tablica rejestracyjna i wybity jakiś nr na "duszlu"


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rejestracja przyczepki Sam
PostNapisane: 15 lis 2011, o 00:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30 maja 2010, o 15:08
Posty: 141
eee... ja się nie chwaliłem :P Ale opisać zawsze można :)

Postawowa sprawa to przygotowanie przyczepki. Najlepiej pojechać na "ulubioną" stację kontroli pojazdów i dopytać się dokładnie czego wymagają. Dlaczego ulubioną ? ponieważ często wynik przeprowadzonego badania technicznego zależy od "widzi mi się" pana diagnosty.

Przyczepa o DMC max 750kg, czyli bez hamulca najazdowego:

Rejestrując swoją przyczepkę naciąłem się na kilka przeszkód-przepisów:
> Jeśli przyczepka ma szerokość większą niż 1.60 metra to obowiązkowe są przednie światła pozycyjne. Ja rozwiazałem ten problem dając światła obrysowe na błotniki a do przodu dałem normalne światła odblaskowe w kolorze białym.
> Przyczepka choć nazywana potocznie "lekką" nadal jest "przyczepą towarową" i obowiązuje ją posiadanie dwóch trójkątów równobocznych, odblaskowych umiejscowionych z tyłu przyczepy.
> Wykonana przyczepka czy to na osi skrętnej czy na resorach obowiązkowo musi byc wyposażona w amortyzatory (ja nie miałem i mnie diagnosta pogonił z kwitkiem :P )
> przyczepka musi mieć zabezpieczenie w przypadku wypięcia się zaczepu. Jest to normalna linka stalowa zakładana na kulę haka w samochodzie.


Homologację powinny posiadać wszystkie klosze (normalne światła i odblaskowe) oraz zaczep . Po czym to poznać ? Każdy przedmiot posiadający homologację posiada wybity znak E4.

:idea: Następnym krokiem jest wykonanie rysunku technicznego całej ramy przyczepki oraz opisanie na nim wszystkich cech (dlugości, szerokości). Ja robiłem ten rysunek prawie że odręcznie ale niektóre stacje naprawde wymagaja porządnego rysunku technicznego.
:idea: Potrzebować będziemy również zdjęc z każdej strony przyczepki - czyli 4 szt.


Teraz udajemy się do Wydziału Komunikacji. (narazie nie uiszczamy żadnej kwoty)
Składamy wniosek o nadanie numeru oraz wybicie tabliczki znamionowej dla pojazdu Sam - w naszym przypadku jest to przyczepka. Do wniosku musimy dołączyć oświadczenie iż wykonana przyczepka jest w pełni wykonana wlasnoręcznie oraz że materiały uzyte w budowie nie pochodzą z kradzieży.
Dostajemy teraz skierowanie do badania technicznego w stacji kontroli pojazdów którą sami wybieramy (wpisujemy nazwę i adres stacji kontroli do wniosku. Warto więc się przejechać wcześniej po kilku stacjach i zapytać o koszta takiego badania ze względu na to iż koszta nie są wszedzie takie same - każda stacja ma inny cennik.

Ze skierowaniem udajemy się na stacje kontroli pojazdów. Potrzebny tutaj będzie wcześniej wspomniany rysunek techniczny oraz 4 zdjęcia. Zostaniemy również zapytani o wagę przyczepki. Ja nie wiedziałem ile waży moja przyczepka więc wpisali mi na oko ;) (wpisali mi 240 a w rzeczywistości to raczej waży około 350). Stacja nabije nr na ramie bądz dyszlu. Przynituje tabliczkę znamionową.

Z uzyskanymi zaświadczeniami o przeprowadzeniu badania technicznego wracamy spowrotem do Wydziału Komunikacji. Wypełniamy KOLEJNY wniosek. Tym razem o zarejestrowanie pojazdu. Składamy wszystkie załaczniki, czyli:
> zaswiadczenia ze stacji kontroli pojazdów
> dokument stwierdzający zapłacenie opłaty rejestracyjnej
> dowód osobisty
> kolejne oświadczenie iż wykonana przyczepka jest w pełni wykonana wlasnoręcznie oraz że materiały uzyte w budowie nie pochodzą z kradzieży.

Czekamy.... czekamy..... i dostajemy pozwolenie czasowe na miesiąc. Po upływie tego okresu udajemy się spowrotem do WK i odbieramy stały dowód rejestracyjny.


i koszty:

>badanie techniczne, nabicie nr oraz wydanie tabliczki znamionowej (to akurat zależy od stacji) 183 zł
> opłata rejestracyjna i ewidencyjna > 121,50 (jakoś tak... nie pamietam już dokladnie ale +/- 5zł :)


Pozostało wykupić jeszcze ubezpieczenie OC. Mi wyszło 40 zł na rok ( Warta ).


Można śmigać :)


Baro... co do Twojej przyczepki to musiał byś wyrzucić te teblice rejestracyjna... oraz zniszczyć nr na dyszlu. Wątpię czy uda Ci się zarejestrować na ten nr co jest wybity bo ten nr istnieje już w rejestrach. Myślę że najszybciej byłoby przejść całą procedurę od nowa. Bo po co się tłumaczyć w WK ... "a skąd ta przyczepka ?" " a my mamy w rejestrze że należy ona do XXX " . No ale zawsze można pokombinować ;)




Pozdro for all. Mniszek


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rejestracja przyczepki Sam
PostNapisane: 15 lis 2011, o 00:47 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28 cze 2011, o 19:43
Posty: 2332
Przyczepka lekka może mieć hamulec najazdowy. Posiadanie hamulca nie czyni z przyczepki przyczepy ciężkiej. Sam taką rejestrowałem przechodząc drogę którą opisałeś. Mnie ominęło robienie rysunku, sam nie wiem jakim cudem. Za to mój sąsiad nie robił nawet fotek , tylko sami na stacji mu sfocili.


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
 Tytuł: Re: Rejestracja przyczepki Sam
PostNapisane: 15 lis 2011, o 11:03 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2011, o 13:42
Posty: 87
> Wykonana przyczepka czy to na osi skrętnej czy na resorach obowiązkowo musi byc wyposażona w amortyzatory (ja nie miałem i mnie diagnosta pogonił z kwitkiem )
Bzdura albo resory, albo oś skrętna amortyzatory nie są obowiązkowe!
Rejestrowałem przyczepkę rok temu. Pojechałem na stacje -facet dał kwitek że przyczepka taka jest- pojechałem do wydziału z kwitkiem -dali wniosek i numer na ramę -pojechałem na stacje facet pomierzył sprawdził opony pojechałem zważyć przyczepkę. Potem do wydziały i koniec. wszystko jednego dnia. Amortyzatory nie były wymagane, ale jak mówiłeś wiele zależy od nastawienia diagnosty. Ja w swojej sam nabijalem numery, bo gościu źle uderzył młotkiem i rozwalił sobie palec :lol:


Góra
 Zobacz profil Wyślij e-mail  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 

Wszystkie czasy w strefie UTC + 1 [czas letni (DST)]


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający to forum: Brak zalogowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Założyć forum
phpBB SEO